0
Το νέο σκάφος ειδικών επιχειρήσεων της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ) του Πολεμικού Ναυτικού είναι προϊόν της Phi-Mechaniseas, μιας εταιρείας που δημιουργήθηκε από Έλληνες ναυπηγούς, μηχανικούς και κατασκευαστές ναυτικών συστημάτων με επικεφαλής τον Αρχιπλοίαρχο ε.α. Παναγιώτη Αλούρδα, Ναυτικού Αρχιτέκτονα και Μηχανικού του MIT.

Τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά) κατασκεύασαν το σκάφος σε στενή συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό και τη σχεδιαστική ομάδα. Το αλουμίνιο για την κατασκευή του σκάφους ήταν δωρεά της ElvalHalcor, ενώ το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό. Το σκάφος κυκλοφόρησε στις 30 Ιουλίου 2021 και τέθηκε σε λειτουργία τον Μάιο του 2022.


Σύμφωνα με το Naval News, το RWS είναι ο ελαφρύς, διπλός άξονας οπλικός σταθμός SHARK, διαμετρήματος 12,7 mm της General Robotics. Αυτό είναι το πρώτο και μοναδικό πλοίο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην απογραφή του Ελληνικού Ναυτικού που μεταφέρει RWS.

Το Agenor είναι ένα σκάφος ειδικών επιχείρησεων 18 μέτρων υψηλής απόδοσης σε σχήμα βαθιού V που εκτοπίζει 22,5 τόνους σε πλήρες φορτίο και μπορεί να μεταφέρει περισσότερους από 4,5 τόνους ωφέλιμου φορτίου. Τροφοδοτείται από δύο κινητήρες MAN V8 (2 x 882 kW) 1.200 ίππων που επιτρέπουν ταχύτητες cruise και sprint 38kt και 52,5kt αντίστοιχα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 2x ZF 2000A και η επιφάνεια κινεί 2 x QSD 236. Το σκάφος έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε μέγιστη εμβέλεια έως και 350nm σε κατάσταση Sea State 4, αν και η εμβέλεια εξαρτάται από το ωφέλιμο φορτίο. Το SOC διαθέτει μια ράμπα πρύμνης που επιτρέπει την ταχεία εκτόξευση και ανάκτηση δύο φουσκωτών σκαφών Zodiac Milpro Futura Commando 470 υψηλής ταχύτητας 4,7 μέτρων.

Το νέο SOC έχει σχεδιαστεί για να εκτελεί ποικίλες αποστολές στο ειδικό περιβάλλον του Αιγαίου πελάγους, συμπεριλαμβανομένης της γρήγορης εισαγωγής και ναρκοθέτησης, απαγόρευσης και παράκτιας περιπολίας και υποστήριξης αποστολών CSAR. Επανδρώνεται από τέσσερα άτομα και μπορεί να φιλοξενήσει δέκα πλήρως εξοπλισμένους καταδρομείς, στο εσωτερικό του δύο καταστρωμάτων, έξι στο κύριο κατάστρωμα και οκτώ στο κάτω κατάστρωμα, σε καθίσματα απορρόφησης κραδασμών τύπου Allsalt Maritime SHOXS. Τα καταλύματα περιλαμβάνουν επίσης τουαλέτα στο κάτω κατάστρωμα για τους επιβάτες.

Είναι εξοπλισμένο με μια ποικιλία συστημάτων επικοινωνίας, πληροφοριών και πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένου ενός ηλεκτρο-οπτικού αισθητήρα δύο αξόνων Miltech Hellas MLT-SUR-100RTM, ραντάρ πλοήγησης/επιτήρησης SIMRAD, δύο θαλάσσιες κάμερες, σύστημα CCTV, AIS, GPS plotter, VHF, πυξίδα, βυθομετρητή και προβολέας με τηλεχειρισμό LED. Το σκάφος έχει σχεδιαστεί για να δέχεται επί του σκάφους ένα μίνι τακτικό σύστημα διαχείρισης μάχης εάν απαιτείται.

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top