0
«Ο ήχος από τον κινητήρα των F-16 Viper είναι ο ήχος ελευθερίας για τους κατοίκους στις εσχατιές της Ελλάδας» είπε κατά την ομιλία του το πρώτο «γεράκι» της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ο Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς έδωσε το στίγμα του δόγματος που διέπει κάθε αεροπόρο χωρίς να κρύψει την συγκίνησή του για το νέο όπλο που εδώ και λίγες ώρες κρατούν στα χέρια τους τα «γεράκια» με τα μπλε φτερά.

Η αποστροφή αυτή στον λόγο του Αρχηγού της Πολεμικής Αεροπορίας μαρτυρά την πεποίθηση των ιπταμένων να μην αφήσουν κανένα απολύτως περιθώριο στην τουρκική αεροπορία να πάρει ανάσα, όταν αυτή προχωρά σε έκνομες ενέργειες στον Ελληνικό ουρανό.

Και με τα Viper στην Σούδα, την 343 Μοίρα «Αστέρι», το μήνυμα που εκπέμπεται είναι ένας εφιάλτης διαρκείας για τους Τούρκους αεροπόρους, οι οποίοι παίρνουν την εντολή να εισβάλουν στο FIRΑθηνών και τον Εθνικό Εναέριο Χώρο. Αλλά γνωρίζουν καλά πως σε πραγματικές συνθήκες, οι κινήσεις αυτές θα είναι μάταιες μ’ ένα ιδιαίτερα ασφαλές από απόσταση lockonαπό τα «μπλε φτερά».

Γεωστρατηγικά Viper

Το γεγονός πως επιλέχθηκε η Κρήτη ως η αεροπορική βάση που θα επιχειρεί πρώτη με τα νέα Block 70/72 αναδεικνύει την τακτική της Αθήνας να ενισχύσει το νότιο τομέα ο οποίος, ιδίως στη Μεσόγειο βρίθει από αστάθειες, συν βεβαίως το επικίνδυνο πεδίο αντιπαράθεσης με την Τουρκία.

Από την άλλη πλευρά οι Ηνωμένες Πολιτείες, μέσω του πρεσβευτή στην Αθήνα, Γιώργου Τσούνη, αναγνωρίζουν πως η Ελλάδα αποτελεί την πρώτη αεροπορική δύναμη της Γηραιάς Ηπείρου που διαθέτει την δύναμη αποτροπής που προσφέρει η εξελιγμένη αεροπορική πλατφόρμα των F-16 Viper.

Είναι η μηχανή αποτροπής που επιτρέπει στην Πολεμική Αεροπορία ν’ αντιμετωπίζει με επιτυχία τις αναδυόμενες σύγχρονες απειλές στην περιοχή και να επιχειρεί ως μέρος Συμμαχικών αποστολών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το μακρύ χέρι των ιπταμένων είναι τα συστήματα των μαχητικών που αναβαθμίστηκαν στην ΕΑΒ όπου μεταξύ άλλων ξεχωρίζει το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA ( APG-83), το νέο σύστημα μάχης, modularυπολογιστής αποστολών (MMC-7000AH), ADT, οι οθόνες πληροφοριών και απεικόνισης, το νέο ΑΡΧ-126 AIFF με δυνατότητες mod 5, η ενσωμάτωση του Sniper, των βλημάτων SASSM&PaveWayII, αλλά και η διαλειτουργικότητα που προσφέρει το Link 16.

Τα όσα ανέφερε ο υπουργός Εθνικής άμυνας για την συνέχιση των προγραμμάτων της Πολεμικής Αεροπορίας (σ.σ. βεβαίως και προηγούνται όλα όσα πρέπει να γίνουν στον στόλο και το Πολεμικό Ναυτικό) ελπίζουν τα στελέχη της αεροπορίας να γίνουν πράξεις, όσο το δυνατό πιο σύντομα ώστε να μην χαθεί κι άλλος πολύτιμος χρόνος. 

Ο κος. Παναγιωτόπουλος μεταξύ άλλων κι αφού συνεχάρη τους εργαζόμενους στην ΕΑΒ σημείωσε «Με τα αεροσκάφη Viper αλλά και τα νέα όπλα που θα αποκτήσει η Πολεμική Αεροπορία κάνουμε άλλο ένα μεγάλο βήμα στη νέα εποχή για τις Ένοπλες Δυνάμεις μας. 

Το επιβάλλουν οι καιροί, το επιβάλλουν οι απειλές και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η Πατρίδα μας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού σε συνδυασμό με την επικείμενη συμφωνία για τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών F-16 Βlock 50 αλλά και την μελλοντική απόκτηση των υπερσύγχρονων αεροσκαφών πέμπτης γενιάς πλέον F-35 αντανακλά επίσης την ισχυρή βούλησή μας να εξοπλιστούν οι Ένοπλες Δυνάμεις μας, με τα πλέον υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα που θωρακίζουν την Πατρίδα μας, αλλά και ενισχύουν ακόμα περισσότερο την στρατηγική αμυντική σχέση Ελλάδας και ΗΠΑ.»

Το στοίχημα της ΕΑΒ

Τα δυο πρώτα F-16 Viperπέταξαν από την Τανάγρα και βρίσκονται ήδη στην Κρήτη. Αλλά πίσω στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, στο υπόστεγο μετατροπής των F-16 σε «οχιές» βρίσκονται άλλα 15 μαχητικά του τύπου, τα οποία ετοιμάζονται από τους εργαζόμενους ώστε να μεταγγιστεί το τελικό λογισμικό της «οχιάς». 6 από αυτά έως το τέλος του 2022 θ’ απογειωθούν με προορισμό την 343 Μοίρα «Αστέρι».

Με δεδομένο πως οι εργαζόμενοι της ΕΑΒ, εσωτερικοί και εξωτερικοί συνεργάτες και παρά τα δαιδαλώδη προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην πορεία του προγράμματος, από το 2018 έως σήμερα, το χρονοδιάγραμμα τηρήθηκε ευλαβικά. Και οι εργαζόμενοι πολλές φορές μέσα από τον αγώνα που έκαναν και τις πιέσεις που άσκησαν, εν τέλει βρήκαν κοινές γραμμές με τη διοίκηση κι εργάστηκαν πυρετωδώς γι’ αυτό το Εθνικό πρόγραμμα αναβάθμισης της Πολεμικής Αεροπορίας.

Αλλά και η LockheedMartinήταν κυριολεκτικά πάνω από τα GreekViperώστε να μην χαθεί μέρα που δεν έγινε κάτι.

Η επιστροφή του «005 Tiger»

Και την ώρα που στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα ήταν σε πλήρη εξέλιξη η τελετή για την ένταξη των πρώτων δυο Viperστην Πολεμική Αεροπορία, η κατασκευάστρια εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα εικόνες του πρωτότυπου Ελληνικού F-16 Viper«005 tiger», της 335 Μοίρας, το οποίο βεβαίως με την άφιξη του κι αυτό θα μεταβεί στην Κρήτη.



Το «005» έγινε ο οδηγός της αναβάθμισης και αυτή τη στιγμή φέρει το πιο εξελιγμένο λογισμικό. Οι πληροφορίες που υπάρχουν, το θέλουν πίσω στην Ελλάδα περί τα τέλη του μήνα ώστε να μεταγγίσει ότι έχει μέσα στον δικό του υπολογιστή, δηλαδή όλες τις διορθώσεις και αλλαγές που έχουν γίνει σε ηλεκτρονικό επίπεδο. Βεβαίως η άφιξη του πρωτότυπου αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας σηματοδοτεί την εντατικοποίηση των εργασιών στην ΕΑΒ ώστε οι «οχιές» να ετοιμάζονται η μια μετά την άλλη.



loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top