0
Δια των επιχειρημάτων και της πειθούς οι Ναύαρχοι καλούνται εκ νέου να διαχειριστούν τον περιορισμό του budget που υπολογίζει η κυβέρνηση για το Πολεμικό Ναυτικό και ταυτόχρονα ν’ αποτρέψουν τις «έτοιμες λύσεις», δηλαδή μεταχειρισμένα πλοία που προτείνονται από ορισμένα κέντρα και μάλιστα σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο.

Κατά συνέπεια στο Πολεμικό Ναυτικό ήταν απόλυτα δικαιολογημένοι που κάθονταν σ’ αναμμένα κάρβουνα τόσο χρονικό διάστημα καθώς οι «φουρτούνες» για το ναυτικό Επιτελείο δεν θα τελειώσουν έτσι απλά.

Μετά την επιλογή των φρεγατών Belh@rra, που προκρίθηκαν από το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο, το πρόγραμμα για νέες μονάδες επιφανείας, των κορβετών δηλαδή, προς το παρόν «τορπιλίζεται»!.

Την ίδια στιγμή ο εφιάλτης των πλοίων που προσθέτουν και δεν λύνουν προβλήματα, επανέρχεται αλλά σε αυτό, το Πολεμικό Ναυτικό πρέπει ν’ απαντήσει εγγράφως- κι έχει μεγάλη σημασία αυτό- εφόσον προταθούν σε επίσημο επίπεδο προβληματικά καράβια.

Αλλά προς ώρας ας μείνουμε στη νέα πραγματικότητα που καλείται να διαχειριστεί το ναυτικό Επιτελείο, μέχρι ν’ αποκαλυφθούν οι «έτοιμες λύσεις».

Τα δεδομένα φυγείν αδύνατο…
Στη ζυγαριά τοποθετείται η μείωση του «κουμπαρά», το άγνωστο και η ελπίδα για την αναβίωση των ναυπηγείων, το ναυάγιο των κορβετών, η διεθνής οικονομική κατάσταση που σαφέστατα επηρεάζει τα πάντα, η 4ηFDI, οι φρεγάτες ΜΕΚΟ και το μεγάλο ρίσκο.

Όσο η κυβέρνηση επιμένει να συνδυάζει το πρόγραμμα ναυπήγησης πολεμικών πλοίων με την αναβίωση των Ελληνικών- απαραίτητων για πολλούς λόγους- ναυπηγείων, τόσο τα δεδομένα θα δείχνουν ότι αυτός ο συνδυασμός δεν είναι βιώσιμος, πόσο δε μάλλον για τις νέες κορβέτες.

Η άμεση ενεργοποίηση του προγράμματος των κορβετών στα ναυπηγεία Ελευσίνας από την στιγμή που δεν έχουν ξεπεραστεί τα χρόνια προβλήματα που υπάρχουν, είναι απαγορευτικό. Και το βασικό είναι ο επενδυτής, η εταιρεία που θ’ αναλάβει αυτό το έργο.

Το άγνωστο που βαδίζει κυρίως η Ευρώπη λόγω των γεγονότων μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία επιφέρει επιπλέον αβεβαιότητα με την ενεργειακή κρίση να χτυπά κόκκινο συναγερμό στα οικονομικά επιτελεία των κρατών.

Το επόμενο δεδομένο είναι ότι για την εξοπλιστική ενίσχυση του στόλου τα κονδύλια φτάνουν, αυστηρά, αυτή τη στιγμή τα 2 δις.

Δυο δισεκατομμύρια για πρόγραμμα τεσσάρων κορβετών, φτάνει αλλά δίχως τα όπλα τους. Άρα με αυτά τα δεδομένα το ναυτικό καλείται ν’ αναθεωρήσει τον σχεδιασμό του για το αύριο, με γνώμονα την καλύτερη διαχείριση των χρημάτων του Ελληνικού λαού τα οποία δίδονται για την ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύς και σε μια περίοδο ιδιαίτερα κρίσιμη.

Ο μονόδρομος της 4ης FDI & οι ΜΕΚΟ
Οι άξονες που σκοπεύει το ναυτικό να προτείνει εκ νέου στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και τον πρωθυπουργό είναι η ταχύτατη ενεργοποίηση της προαίρεσης για την 4η φρεγάτα Belh@rra και μια άμεση απόφαση για τις φρεγάτες ΜΕΚΟ καθώς αυτό το πρόγραμμα ήδη έχει καθυστερήσει αισθητά.

Το γεγονός πως η τιμή της 4ης φρεγάτας είναι «κλειδωμένη» με τιμές προ ενεργειακής κρίσης σημαίνει ότι το πλοίο αυτό θα κοστίσει με τα όπλα από 700 έως 900 εκ. ευρώ.

Το δικαίωμα που διατηρεί η Ελλάδα για να ενεργοποιήσει την optionτου τέταρτου πλοίου είναι έως τον Ιούνιο του επόμενου έτους. Από το Πολεμικό Ναυτικό έχουν εκφράσει την ευχαρίστηση τους με τον ρυθμό που κατασκευάζονται τα πλοία στο ναυπηγείο του Λοριάν, με δεδομένο πως το κλιμάκιο που βρίσκεται εκεί, ενημερώνει το Επιτελείο για την ταχύτητα με την οποία κινούνται οι Γάλλοι.

Και κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό αποτελεί το γεγονός ότι στο Λοριάν δεν κατασκευάζεται ένα εμπορικό κομμάτι, ένα εμπορικό πλοίο, αλλά μια φρεγάτα που θα ενισχύσει το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό.

High Risk…

Το δεύτερο πρόγραμμα είναι των υφιστάμενων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, ένα πρόγραμμα που αποφασίστηκε μεν, αλλά το Πολεμικό Ναυτικό έχει ήδη προειδοποιήσει για το highrisk.

Ο δεξαμενισμός της πρώτης φρεγάτας και το άνοιγμα τμημάτων αυτού από τους ειδικούς που θ’ αναλάβουν τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής, θ’ αποκαλύψει το πόσο μπορεί να φτάσει η τελική τιμή αυτής της αναβάθμισης, δεδομένου πως πρόκειται για φρεγάτες που έχουν γράψει χιλιάδες ναυτικά μίλια εντός κι εκτός Ελληνικής επικράτειας.

Δυο μνηστήρες ερίζουν για την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ, η κατασκευάστρια Γερμανική TKMS που συνεργάζεται με την Thales Netherlands και που η προσφορά τους είναι μεγαλύτερη από τα 500 εκ ευρώ και η Αμερικανική LockheedMartin η οποία έχει δηλώσει πως μπορεί να προχωρήσει σε μια πλήρη αναβάθμιση όλων των πλοίων, αλλά με κόστος που αγγίζει το 1 δις ευρώ.

Στο Πολεμικό Ναυτικό εκείνο που ήθελαν για τις ΜΕΚΟ είναι να γίνουν ορισμένες εργασίες ώστε να διατηρηθούν σε ικανοποιητική κατάσταση μέχρις ότου ολοκληρωθεί το πρόγραμμα των κορβετών. Όμως τώρα αντιλαμβάνονται πως με αυτά τα δεδομένα οι ΜΕΚΟ, οι μελλοντικές Belh@rra και οι εκσυγχρονισμένες φρεγάτες S,των 45+ ετών, είναι οι μονάδες κρούσης με τις οποίες αναγκαστικά το ναυτικό θα πορευτεί τα επόμενα χρόνια…

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top