0
Το εξαιρετικό ρεπορτάζ που ακολουθεί περιγράφει με ακρίβεια τις εξελίξεις στο πρόγραμμα αναβάθμισης 84 ελληνικών F-16 στην κορυφαία διαμόρφωση “V” αποδεικνύει μια πραγματικότητα που δεν αναφέρεται. 

Αυτή της “συνεργασίας” των μαχητικών, πριν καλά καλά επιχειρήσουν στην καινούργια διαμόρφωση, με τα γαλλικά Rafale.

Διότι με δεδομένα ότι το πρώτο αεροσκάφος θα επιστρέψει σε έναν χρόνο, το φθινόπωρο του 2022 στην Ελλάδα, θα βρει να περιμένουν έχοντας κάνει την προεργασία, ένα σύνολο 12-14 αεροσκάφη στα υπόστεγα της ΕΑΒ. Αυτά είναι όμως αεροσκάφη που θα λείψουν από τον στόλο της Πολεμικής Αεροπορίας που θα πρέπει με λιγότερα να καλύψει τις επιχειρησιακές της ανάγκες.

Στην ΕΑΒ βρίσκονται ήδη έξι αεροσκάφη F-16 και μάλιστα εκ των πιο σύγχρονων που διαθέτει το ελληνικό οπλοστάσιο. Και από τον προσεχή Οκτώβριο, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ θα μπαίνει ένα αεροσκάφος τον μήνα. Αυτός είναι ο ρόλος των Rafale.

Γι΄αυτό η έλευση των πρώτων έξι Rafale μέχρι το τέλος του χρόνου είναι κομβικής σημασίας. Μαζί με την αύξηση της διαθεσιμότητας των Mirage (αν χρειαστεί θα επανέλθουμε)…

Η απόκτηση των γαλλικών αεροσκαφών 4,5+ γενιάς είναι που επιτρέπει να εξελιχθεί το πρόγραμμα της αναβάθμισης των F-16 σε “V” χωρίς… εκπτώσεις και συμβιβασμούς στις επιχειρησιακές ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας. Κι όταν ενταχθούν όλα στον αεροπορικό στόλο, τότε όλα θα έχουν αλλάξει. Για πολλά πολλά χρόνια.

Εάν μάλιστα δοθεί επιτέλους η απαιτούμενη έμφαση στην προμήθεια βλημάτων ώστε οι εξαιρετικές πλατφόρμες -όχι μόνο- της Πολεμικής Αεροπορίας να απειλούν αξιόπιστα τον αντίπαλο, ότι έχουν τη δυνατότητα να τον στοχοποιήσουν και να τον εξουδετερώσουν από δεκάδες χιλιόμετρα μακριά, αυτό θα αποτελέσει την πραγματική προστιθέμενη αξία στην ελληνική αποτρεπτική αξιοπιστία.


ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ:

Ο βρυχηθμός του «005» της 335Μ ακούγεται στην USAF: Ξεκίνησαν τα κρίσιμα crash test στο πρώτο Ελληνικό F-16 Viper


Ο βρυχηθμός του Pratt & Whitney F-100 PW, με την ώση των 29100 λιβρών, του ισχυρού κινητήρα δηλαδή του «005» της 335 Μοίρας «Τίγρης», εδώ και λίγες ώρες ακούγεται στην αεροπορική βάση της USAF στο Edwards της Καλιφόρνια.

Εκεί τόσο οι δοκιμαστές της Lockheed Martin όσο και εκείνοι της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας ξεκινούν τον τρίτο κύκλο δοκιμών, πριν την επιστροφή του πρωτότυπου Ελληνικού VIPER στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Τέξας κι από εκεί πίσω στο FIR Αθηνών.

Πάνω από την αεροπορική βάση Edwards, το αεροσκάφος της 335 Μοίρας θα συμπληρώσει αρκετές ώρες πτήσης, με πολλές από αυτές το after burner να μην σταματά να δίνει ταχύτητα, η οποία αγγίζει τα 2173 χλμ ή αλλιώς 2,05 mach. Σύμφωνα με πληροφορίες η USAF θέλει να ελέγξει κυριολεκτικά τα πάντα στο Fly Test Aircraft της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας το οποίο «περνά εξετάσεις» εδώ και αρκετό καιρό στις Ηνωμένες Πολιτείες, μέχρι να πιστοποιηθεί στο 100% η μετατροπή του σε VIPER.

Αυτό όπως επισημαίνουν πηγές μας μεταφράζεται σε περίπου 40 έως 60 πτήσεις για το «005» της 335 Μοίρας. Και γράφουμε 40 έως 60 διότι παρά το γεγονός ότι ήδη έχουν εγκατασταθεί νέοι αισθητήρες σε μαχητικά F-16 Viper άλλων δυο χωρών κι έχει φανεί ότι λειτουργούν ακριβώς όπως προβλέπεται, η USAF θέλει επανέλεγχο σε αυτά τα συστήματα και για το πρωτότυπο της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.  

Για παράδειγμα το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης αποφυγής εδάφους (GCAS) ήδη έχει δοκιμαστεί σε Viper άλλων χωρών που έχουν προηγηθεί της Ελληνικής αναβάθμισης. Παρ’ όλα αυτά η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία επιμένει ότι χρειάζεται η εξέτασή του και πάλι στο Ελληνικό πρωτότυπο που δοκιμάζεται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι ίδιες πηγές λένε επίσης ότι εφόσον η USAF φτάσει στο ανώτατο σημείο πτήσεων (σ.σ. 60 απογειώσεις) για το «005», αυτό μεταφράζεται χρονικά σε έξι έως οκτώ μήνες παραμονής στην αεροπορική βάση Edwards της Καλιφόρνια.

Πάντως οι καλοκαιρινοί μήνες δεν πέρασαν δίχως το «005» να μην φτάσει ακόμη και στο μέγιστο ύψος που μπορεί ν’ αγγίξει το F-16 Viper, τα 50.000 πόδια κατά τη διάρκεια των δοκιμών.

Παράλληλα πέρασε με άριστα από τον Anechoic Chamber, τον ανηχοϊκό θάλαμο στον οποίο ελέγχονται πολλά κρίσιμα σημεία και αισθητήρες του αεροσκάφους.

Η Lockheed Martin φαίνεται ότι έχει ανάψει και το πράσινο φως για το σύστημα αυτοπροστασίας της Ελληνικής «Οχιάς». Αυτό πρώτον μεταφράζεται σ’ ένα κέρδος περίπου 200 εκατομμυρίων διότι δεν απαιτείται αλλαγή στο συμβατικό μέρος του συστήματος και δεύτερον ότι το ραντάρ AESA AN/ APG-83 SABR συμβαδίζει με το Aspis II που διαθέτουν τα Ελληνικά μαχητικά F-16.

Επισημαίνεται ότι το τρίτο βήμα για το σύστημα αυτοπροστασίας, το διάστημα αυτό επανεξετάζεται από την USAF και η τελική υπογραφή της εταιρείας θα έλθει με την επιστροφή του «005» στο Τέξας, maximum μετά από οκτώ μήνες. Η επιστροφή του πρωτότυπου Ελληνικού Viper στο Τέξας εμπεριέχει τις τελικές εξετάσεις που δίνει το αεροσκάφος και η LM για ν’ ανάψει το πράσινο φως για την μαζική μετατροπή των F-16 που έχουν ήδη μπει στο υπόστεγο της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.

Βεβαίως όλα αυτά προχωρούν στις ΗΠΑ την στιγμή που στην Αθήνα απ’ ότι φαίνεται ζεσταίνονται συζητήσεις και πληθαίνουν επαφές, πέρα από τα φώτα της δημοσιότητας, οι οποίες αφορούν το άλμα στο μέλλον της Πολεμικής Αεροπορίας που δεν είναι άλλο από το F-35.

Σίγουρα πολιτική και στρατιωτική ηγεσία έχουν εστιάσει στην τελική φάση του μεγάλου προγράμματος των φρεγατών, αλλά πολλοί από τους σημαίνοντες επισκέπτες στην Αθήνα το τελευταίο διάστημα έχουν επισημάνει την ανάγκη για άμεση εκδήλωση ενδιαφέροντος από την Ελλάδα για το μαχητικό 5ης γενιάς, μιας και αυτό θα μπορούσε να είναι  πραγματικότητα όταν ολοκληρώνεται το πρόγραμμα των αεροσκαφών F-16 στο επίπεδο Viper και πριν η γείτονα ξεκινήσει πάλι κύκλο διαπραγματεύσεων, διότι αυτό θα γίνει αργά ή γρήγορα.

Άλλωστε οι Αμερικανοί στις τάξεις των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στον αεροπορικό τομέα γεγονός που μαρτυρά ο μεγάλος στόλος του πιο πετυχημένου σε παγκόσμιο επίπεδο αεροσκάφους, του F-16…

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top