0

Αυτό που φωνάζουν εδώ και μήνες οι συγγενείς των θυμάτων από τα Τέμπη, αλλά και οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι, παραλίγο να επαληθευτεί ως μια νέα τραγωδία. 

Του Παντελή Λαμψιώτη

Με τον ελληνικό σιδηρόδρομο να παραμένει σε ελεεινή κατάσταση με ευθύνες της κυβέρνησης, της Hellenic Train και του ΟΣΕ, όλοι προειδοποιούσαν ότι κινδυνεύουμε να έχουμε νέα Τέμπη.

Δεν πέρασε παρά ένας μήνας από το σοβαρό περιστατικό στο σταθμό των Αγίων Αναργύρων, όπου τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών του προαστιακού που από λάθος συντονισμό βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση πάνω σε μονή γραμμή.

Και τώρα η «Εφημερίδα των Συντακτών», φέρνει στο φως ένα δεύτερο σοκαριστικό συμβάν στα τρένα, το οποίο αφορά συρμό του προαστιακού που μετά από λάθος εντολή σταθμάρχη, οδηγήθηκε στη γραμμή του μετρό (!) στη Δουκίσσης Πλακεντίας.

Τα τρένα του Προαστιακού έχουν μεγαλύτερο όγκο από τους συρμούς του Μετρό, και απαγορεύεται να μπουν σε στοά του μετρό, αφού οι διαστάσεις της είναι απαγορευτικές. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αντιλήφθηκε ότι τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και επιχείρησε να επικοινωνήσει με τους ρυθμιστές του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).

Σύμφωνα με πληροφορίες, κάλεσε επανειλημμένα το ΣΚΑ μέσω ασυρμάτου, αλλά δεν έλαβε καμία απάντηση. Πραγματοποιώντας μια αντικανονική κίνηση, που όμως «ξύπνησε» το σύστημα επιτήρησης των τρένων, ο μηχανοδηγός μπήκε μεν στη γραμμή του Μετρό, αλλά προχώρησε με πολύ αργή ταχύτητα μέχρι να φτάσει έναν αισθητήρα που ενημέρωσε αυτόματα τη τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ. Τότε επιτέλους απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ και ζήτησε από τον μηχανοδηγό να κάνει πορεία όπισθεν, σε απόσταση 300 μέτρων για να ελευθερωθεί η γραμμή.

Μπαλάκι ευθυνών

Η Hellenic Train, όπως είχε κάνει και με την αποποίηση όλων των ευθυνών της για το έγκλημα των Τεμπών, έτσι και τώρα επέρριψε τις ευθύνες στον μηχανοδηγό που μπήκε στις γραμμές του Μετρό και όχι στον σταθμάρχη του ΣΚΑ που δεν απαντούσε στον ασύρματο και δεν φρόντισε να τοποθετηθούν τα κλειδιά στη σωστή θέση.

Όπως αναφέρει η «ΕφΣυν», για το περιστατικό η Hellenic Train επέβαλε ποινή αφαίρεσης του πιστοποιητικού πλοήγησης στον μηχανοδηγό που μπήκε στη λάθος γραμμή έστω και με πολύ αργή ταχύτητα. Δηλαδή αντί να επαινέσουν τον μηχανοδηγό που έσωσε την κατάσταση, τον τιμώρησαν κιόλας.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης μίλησε για το συμβάν στον Real FM και είπε ότι τη λάθος εντολή έδωσε ο σταθμάρχης, για τον οποίο έχει δοθεί εντολή απομάκρυνσης για… επανεκπαίδευση.

Η επιτελική απραξία της κυβέρνησης Μητσοτάκη έχει καταντήσει τη μετακίνηση με το τρένο, ένα καθημερινό στοίχημα για το αν ο επιβάτης θα φτάσει σώος στον προορισμό του. Ούτε το μεγαλύτερο δυστύχημα/έγκλημα στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου δεν στάθηκε αρκετό για να αλλάξει κάτι στην ασφάλεια του μέσου.


Παρά το θάνατο 57 ανθρώπων, ΟΣΕ και Hellenic Train κρατούν ακόμα στα όρια λειτουργικότητας τον σιδηρόδρομο και παίζουν «ρώσικη ρουλέτα» με τις ζωές των επιβατών, αφού το δίκτυο απέχει πολύ από το να διαθέτει όλα τα προβλεπόμενα συστήματα ασφαλείας και όλο το προσωπικό που χρειάζεται.

Το μόνο που ξέρει να κάνει καλά ως τώρα η Hellenic Train (εκτός από το μερίδιο της στη συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών), είναι να προσφεύγει στη δικαιοσύνη για να βγάζει παράνομες τις απεργίες των σιδηροδρομικών  που ζητούν αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας και προσλήψεις προσωπικού, για να μην έχουμε νέα Τέμπη.

Κατά τα άλλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ετοιμάζεται να κάνει φιέστα… ανάπτυξης με το Μετρό Θεσσαλονίκης, την ίδια στιγμή που στην Αθήνα τα τρένα έρχονται ακόμα σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης ή καταλήγουν σε γραμμές άλλου μέσου μεταφοράς…

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top