0
Λέγοντας ότι η κατασκευή  του αεροσκάφους  HÜRJET συνεχίζεται όπως είχε προγραμματιστεί, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της TUSAŞ καθηγητής Δρ. Atilla Doğan ανακοίνωσε την προγραμματισμένη ημερομηνία πτήσης του HÜRJET.

Ο Ντόγκαν δήλωσε χαρακτηριστικά: «Στόχος μας είναι η HURJET να πραγματοποιήσει την πρώτη της πτήση στις 18 Μαρτίου 2023». 

Ακολουθούν τα κυριότερα σημεία των δηλώσεων του Atilla Doğan:

"Τώρα αρχίζουμε να βλέπουμε τμήματα του αεροπλάνου. Σιγά -σιγά, βλέπουμε το αεροπλάνο να κατασκευάζεται Αυτό είναι συναρπαστικό για όλους μας. Είναι πολύ συναρπαστικό, ειδικά για τους μηχανικούς που σχεδιάζουν το αεροσκάφος. Στόχος μας είναι το HÜRJET να πραγματοποιήσει την πρώτη της πτήση στις 18 Μαρτίου 2023. Οι συνάδελφοί μας εργάζονται σκληρά για να επιτύχουν αυτόν τον στόχο. Τόσο η ομάδα σχεδιασμού όσο και η ομάδα παραγωγής πιστεύουν ότι μπορούμε να πετύχουμε αυτόν τον στόχο.

Η άδεια που λάβαμε από το διοικητικό συμβούλιο ήταν η κατασκευή δύο πρωτοτύπων αεροσκαφών. Το πρώτο μας αεροσκάφος θα πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση στις 18 Μαρτίου 2023. Ο κύριος στόχος μας είναι να μπορέσουμε να παραδώσουμε αυτό το αεροσκάφος στην Πολεμική μας Αεροπορία το 2025. Στόχος μας είναι να θέσουμε αυτό το προϊόν στην υπηρεσία της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Θέλουμε να έχουμε αυτό το αεροπλάνο έτοιμο όποτε το χρειαστούν.

Τα χαρακτηριστικά του  HÜRJET

Το TAI Hürjet είναι ένα προτεινόμενο μονοκινητήριο, προηγμένο εκπαιδευτικό και ελαφρύ μαχητικό αεροσκάφος, υπό ανάπτυξη από την Turkish Aerospace Industries (TAI)

Η τουρκική αεροπορία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το εν λόγω αεροσκάφος για να αντικαταστήσει το Northrop T-38 Talon στον ρόλο του εκπαιδευτικού αεροσκάφους και επίσης να συμπληρώσει το General Dynamics F-16 Fighting Falcon για παροχή εγγύς αεροπορικής  αεροπορική υποστήριξης.

Το αεροσκάφος σχεδιάζεται επίσης να αντικαταστήσει το Northrop F-5 που χρησιμοποιείται από την αεροβική ομάδα της Turkish Stars. Μπορεί επίσης να αναπτυχθεί  και μια ναυτική έκδοση του αεροσκάφους.  Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να συνεχίσει τις παραγγελίες εξαγωγής σε χώρες που επιθυμούν να αντικαταστήσουν παλαιότερα εκπαιδευτικά  αεροσκάφη  και  αεροσκάφη παροχής εγγύς αεροπορικής υποστήριξης.

Γενικά χαρακτηριστικά

Πλήρωμα: ένας
Χωρητικότητα: ένας επιβάτης
Μήκος: 13 m (42 ft 8 in)
Άνοιγμα φτερών: 9,8 μέτρα (32 πόδια 2 ίντσες)
Υψος: 4,2 m (13 ft 9 in)
Ηλεκτροκινητήρας: 1 × F404-GE-102 turbofan afterburning, 79 kN (17,700 lbf) ώση 1
Μέγιστη ταχύτητα: 1,4 Mach
Εύρος μάχης: 2.592 χιλιόμετρα (1.611 μίλια, 1.400 νμι)
Μέγιστο ύψος: 13.716 m (45.000 ft)
g όρια: +8/-3 g
Ρυθμός ανόδου: 180 m/s (35.000 ft/min)

Εγγύς αεροπορική υποστήριξη

Από τα παραπάνω εκείνο που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η δυνατότητα από το HÜRJET παροχής εγγύς αεροπορικής υποστήριξης (ΕΑΥ) . Αυτό με απλούς όρους που θα εξηγήσουμε όσο το δυνατόν απλούστερα  στη συνέχεια σημαίνει ότι κατά τη διεξαγωγή  χερσαίων τουρκικών  επιθετικών επιχειρήσεων ή αεροκίνητων ενεργειών  στον Έβρο, καθώς και αμφίβιων-αποβατικών-αεροκίνητων επιχειρήσεων στα νησιά μας, τα εν λόγω αεροσκάφη θα λειτουργούν ως πολλαπλασιαστής ισχύος σε αποστολές προσβολής φιλίων  εμπεπλεγμένων τμημάτων κοντά στο ΠΟΤ (πρόσθιο όριο τοποθεσίας) ή των άμεσων εφεδρειών τους

Με τον όρο «εγγύς αεροπορική υποστήριξη» εννοούμε την από αέρος προσβολή, με αεροσκάφη, ελικόπτερα ή μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, των εχθρικών δυνάμεων που βρίσκονται κοντά στις φίλιες δυνάμεις. Οι επιχειρήσεις αυτές είναι κατά γενική ομολογία απαιτητικές, διότι τα πληρώματα καλούνται να εκτελέσουν αρκετές ενέργειες ταυτόχρονα, ενώ παράλληλα πρέπει να αποφύγουν την προσβολή φίλιων δυνάμεων, καθώς και τα εχθρικά αντιαεροπορικά πυρά.

Για να επιτευχθεί ο καλύτερος δυνατός συντονισμός των φίλιων εναερίων μέσων, απαιτείται η παρουσία ενός συνδέσμου στο έδαφος (στην Ελλάδα αποκαλείται ΑΕΛΑ = Αξιωματικός Ελεγκτής Αεροπορίας), ο οποίος να γνωρίζει τη θέση τόσο των φίλιων, όσο και των εχθρικών δυνάμεων. Ο ΑΕΛΑ είναι αυτός που καθοδηγεί τα εναέρια μέσα και η θέση του είναι στο ΚΣΠΥ (Κέντρο Συντονισμού Πυρών Υποστηρίξεως).

Οι αποστολές εγγύς αεροπορικής υποστήριξης χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: στις προσχεδιασμένες και στις έκτακτες.
Κατά τις προσχεδιασμένες αποστολές, ο επικεφαλής της φίλιας χερσαίας δύναμης έχει κάνει αίτηση για έγκριση της αποστολής από πριν. Έτσι, δίδεται πίστωση χρόνου στην αεροπορική δύναμη να κάνει ενημέρωση και να μελετήσει όλα τα διαθέσιμα δεδομένα. Μειονέκτημα της προσχεδιασμένης αποστολής αποτελεί το δυναμικά εναλλασσόμενο θέατρο επιχειρήσεων, όπου τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς.

Στις έκτακτες αποστολές εγγύς αεροπορικής υποστήριξης, ο διοικητής της φίλιας χερσαίας δύναμης ζητά παροχή εναέριας υποστήριξης όσο το δυνατόν ταχύτερα. Στην περίπτωση που το αίτημά του γίνει αποδεκτό, αποστέλλονται είτε αεροσκάφη από κοντινές βάσεις είτε αεροσκάφη που βρίσκονται εν πτήσει και εκτελούσαν διαφορετική αποστολή. Πρόκειται για την πιο απαιτητική κατηγορία, καθώς η ενημέρωση είναι σχετικά ανεπαρκής και όλοι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι καλούνται να αποκτήσουν εικόνα της τακτικής κατάστασης τάχιστα.

Και στις δύο κατηγορίες ορίζεται ένα σημείο στο έδαφος ως σημείο ελέγχου, όπου ο ΑΕΛΑ αναλαμβάνει, σε προκαθορισμένη συχνότητα, τον έλεγχο των εναέριων μέσων. Σκοπός του είναι να δώσει συνοπτικά τη γενική εικόνα, καθώς και την απόσταση και τη θέση των εχθρικών χερσαίων δυνάμεων. Μετά το σημείο ελέγχου ακολουθεί το αρχικό σημείο, όπου η αεροπορική δύναμη αρχίζει τις διαδικασίες προσβολής. Είθισται τα αεροσκάφη να πλήττουν το στόχο με κατεύθυνση παράλληλη προς την περιοχή των φίλιων χερσαίων δυνάμεων, έτσι ώστε ακόμα και αν αστοχήσουν- το ωστικό κύμα ή τυχόν θραύσματα να μην πλήξουν τα φίλια στρατεύματα.

Η απάντηση της χώρας μας θα πρέπει να είναι άμεση με τη δυνατότητα παροχής εγγύς αντιαεροπορικής υποστήριξης των μαχομένων  δυνάμεών μας, αλλά και την αγορά ή συμμετοχή πρωτίστως μέσω PESCO ανάλογων εναέριων μέσων ή μέσω προμήθειας μέσων από σύμμαχες χώρες.

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top