0
Σε μια σημαντική αποκάλυψη προχώρησε σήμερα η εφημερίδα “ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ”, καθώς αναφέρει, ότι Έλληνες αξιωματούχοι, πολιτικοί και στρατιωτικοί, εξετάζουν το ενδεχόμενο συμπληρωματικής προμήθειας έξι μαχητικών Rafale για την Πολεμική Αεροπορία. Το εξαιρετικό άρθρο το υπογράφει ο συνάδελφος Μάκης Πολλάτος.  


Η προμήθεια των Rafale της έκδοσης F3R για τη Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) συνιστά ένα ιστορικό γεγονός και μια αδιαμφισβήτητα ιστορική στιγμή για την ελληνική αεροπορική ισχύ. Η ΠΑ απέκτησε ένα πραγματικά ικανό αεροσκάφος, δοκιμασμένο και αξιόμαχο και κυρίως ένα ολοκληρωμένο μαχητικό πολλαπλών ρόλων. Το σημείο όμως με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη ΠΑ και τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις κατ’ επέκταση, είναι ο συνδυασμός της γαλλικής πλατφόρμας, δηλαδή του αεροσκάφους καθώς και των γαλλικών όπλων που αυτό που φέρει.


Σημείο άξιο αναφοράς είναι βέβαια ο μικρός αριθμός των αεροσκαφών. Η προμήθεια θα έπρεπε αφενός για λόγους μέγιστης αξιοποίησης της επένδυσης και αφετέρου για λοιπούς επιχειρησιακούς λόγους να προβεί ευθύς εξ αρχής στην προμήθεια τουλάχιστον 20-25 Rafale F3R, κάτι που η οι Έλληνες Αξιωματούχοι το γνωρίζουν. 

Η ενδεχόμενη υλοποίηση λοιπόν απόφασης για προμήθεια άλλων έξι Rafale από την Ελλάδα, θα καλύψει κατά ένα σημαντικό ποσοστό στον “δρόμο” μέχρι την εξασφάλιση τουλάχιστον 36 μαχητικών Rafale για την ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

Η χώρα μας πρέπει να συγκροτήσει άλλη μια γαλλική Μοίρα Rafale σε άμεσο χρονικό διάστημα, καθώς σεε στρατηγικό επίπεδο η ΠΑ, αποκτώντας μια δεύτερη Μοίρα Rafale F3R λόγω ακτίνας δράσης, ποικιλίας όπλων και μεταφερόμενου οπλικού φορτίου, θα μπορεί να αναλάβει ενεργότερο ρόλο στα επιχειρησιακά θέματα της Ανατολικής Μεσογείου και της Κύπρου.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να πετυχαίνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.

ν και χωρίς καθαρές βλέψεις να χαρακτηριστεί stealth, το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελέι το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA. 

Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.

Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο.

Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει ένα στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Επίσης, τα Rafale είναι πιστοποιημένα στους AM.39 Exocet, ενώ δεν θα είχαν πρόβλημα να μεταφέρουν τα ASTAC. Φυσικά, τα ελληνικά Rafale θα ήταν “οπλισμένα” από την ώρα μηδέν, καθώς η ΠΑ έχει στο οπλοστάσιό της ικανό αριθμό MICA ER/IR. Για την διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως "γυάλινο πιλοτήριο", με τρις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS. Παρομοίως με το Eurofighter, υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών (Direct Voice Input).
 
Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top