0
Τιμές που ανεβαίνουν και κατεβαίνουν κατά το δοκούν, εκπτώσεις που μόνο εκπτώσεις δεν είναι, υποθετική κατάρρευση ποσών που προκαλούν κατάρρευση νεύρων. Ή, απλούστερα, η ελληνική «Black Friday»…

Λογίζεται ως η παραπλανητική πράξη με σκοπό την δυσανάλογη ωφέλεια. Θα την συναντήσει κανείς και ως «απατεωνιά», «κόλπο», «λαδιά» ή, αν έχει μεγαλώσει στη δεκαετία του 1960 και μένει προσκολλημένος σε αυτήν, ακόμα και ως «αγυρτεία». 

Απλούστερα, το λέμε απάτη και αν θέλει κανείς να βρει το απόλυτο παράδειγμα δεν έχει παρά να δει τι γίνεται στην ελληνική Black Friday. 

Η προχθεσινή… Μαύρη Παρασκευή ήταν η μέρα που σύσσωμος ο ελληνικός καταναλωτικός κόσμος περίμενε προκειμένου να κάνει τα ψώνια του σε ευνοϊκότερες τιμές, με σημαντικές εκπτώσεις από την αρχική του εκάστοτε προϊόντος. 

Δεδομένου του γεγονότος πως η Ελλάδα είναι μια χειμαζόμενη οικονομικά χώρα εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία και πως η πανδημία του κορωνοϊού ήρθε να την σπρώξει με το άυλο χέρι της στον γκρεμό, ο «πανικός» ήταν αναμενόμενος. 

Σ’ αυτό ακριβώς φαίνεται πως πάτησαν οι εταιρίες και τα καταστήματα για ακόμα μία χρονιά, δουλεύοντας τεχνηέντως (ή, τουλάχιστον, νομίζοντας πως μας δουλεύουν) το αγοραστικό κοινό. 

Και το 2020- τη δυσκολότερη χρονιά που έχει δει σύσσωμος ο πλανήτης εδώ και τουλάχιστον μισό αιώνα, δηλαδή- η απάτη φόρεσε το πιο λαμπερό της φόρεμα και βγήκε παγανιά: είδαμε πληθώρα προϊόντων μέσα σε τρεις ημέρες να ανεβοκατεβάζουν τις τιμές τους, προσφορές του… ενός ευρώ σε κάτι που κοστίζει, φερ’ ειπείν, 500 να παρουσιάζονται με πηχυαίους τίτλους ως «ΔΕΝ ΞΑΝΑΓΙΝΕ: ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΑ ΕΚΠΤΩΣΗ», προϊόντα να είναι ακόμα και ακριβότερα (!) απ’ ό,τι κόστιζαν προ μηνός- και όλ’ αυτά την Black Friday. 

Η συνηθέστερη, και επαίσχυντη, τακτική αρκετών είχε αυτή τη μορφή: ας πούμε ότι η Χ τηλεόραση κόστιζε μέχρι την Τρίτη που μας πέρασε σε ένα μεγάλο μαγαζί 399 ευρώ. Την Τετάρτη, αίφνης, η τιμή της είχε εκτοξευτεί (και στο ηλεκτρονικό της κατάστημα, μιας και αυτά δουλεύουν περισσότερο εν μέσω κορωνοϊού) στα 539. Την Black Friday η εικόνα που έβλεπε ο επίδοξος καταναλωτής στην οθόνη του υπολογιστή του ήταν κάτι τετοιο: 

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Χ ΑΠΟ 539 Μ Ο Ν Ο 399- ΠΡΟΛΑΒΕΤΕ ΠΡΙΝ ΕΞΑΝΤΛΗΘΕΙ! 

Αυτό που εξαντλείται, ωστόσο, δεν είναι η τηλεόραση αλλά η υπομονή μας. Κάποιοι συνεχίζουν να μας θεωρούν- πώς να το θέσουμε κομψοεπώς…- ηλίθιους και πως βρίσκουμε το άγευστο κουτόχορτο πιο νόστιμο κι από πιάτο του Σκαρμούτσου. 

Για λόγους ευθιξίας δε θα ανεβάσουμε συγκεκριμένες φωτογραφίες από διάφορα μαγαζιά. Άλλωστε, τις έχετε δει όλοι σας εδώ και μερικές μέρες. 

Από την άλλη, το να παρουσιάζεις μια συγκεκριμένη ημέρα του χρόνου ως το βασίλειο της έκπτωσης, την στιγμή που η μόνη έκπτωση που κάνεις είναι στην αξιοπρέπειά σου, είναι αρκούντως εκνευριστικό. 

Σ’ αυτό το πολύ δύσκολο 2020 του καινοφανούς άγχους και της πίεσης και του κοινωνικού αποκλεισμού λόγω των συνεχών lockdowns, τέτοιες συμπεριφορές είναι απλά απαράδεκτες και εξοργιστικές. 

Μήπως, τελικά, η μόνη λύση είναι να καταργήσουμε την Black Friday στη χώρα μας; 

Ρητορικό το ερώτημα. 

Σε ποιον αρέσει μια (συνεχιζόμενη) απάτη; 

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top