0
Σχέδιο για την αντικατάσταση των παλαιών αυτοκινήτων επεξεργάζεται το υπουργείο Μεταφορών, καθώς η Ελλάδα εμφανίζεται ψηλά στη λίστα με τους πιο γερασμένους στόλους στην Ευρώπη.


Το σχέδιο περιλαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες από το ethnos.gr, τη θέσπιση μέγιστου ορίου ηλικίας των ενεργών οχημάτων, συμπεριλαμβανοµένων των ΙΧ, αλλά και εξειδικευμένα κίνητρα µε την εφαρμογή συστήματος bonus malus για την αντικατάσταση των παλαιότερων ή/και των πλέον ρυπογόνων απ’ αυτά.

Συγκεκριμένα προτείνεται:

  • Να τεθούν περιορισμοί στην ηλικία των εισαγόμενων οχημάτων ανά τύπο τόσο για το 2027 όσο και για το 2037, καθώς επί του παρόντος δεν υπάρχει όριο στην ηλικία των οχημάτων που εισάγονται στη χώρα.
  • Σύστηµα bonus malus µέσω φόρων και κινήτρων ανά ζεύγη, δηλαδή µεταξύ παλαιών και νέων οχηµάτων και ρυπογόνων και «καθαρών» οχηµάτων παντός τύπου. Και αυτό γιατί, όπως επισηµαίνεται, υπάρχει έλλειψη διαφοροποιηµένων κινήτρων για τις δύο αυτές κατηγορίες. Στο πλαίσιο αυτό, οι µελετητές συνιστούν τον προσδιορισµό ενός προοδευτικού προγράµµατος κινήτρων/εκπτώσεων/φόρων/τελωνειακών δασµών ανά τύπο οχήµατος, τύπο καυσίµου και ηλικία και για τους δύο ορίζοντες (2027 και 2037). Καθιέρωση κλίµακας µέγιστων ορίων ηλικίας ή/ και επιπέδου εκποµπών για όλα τα οδικά οχήµατα. Σήµερα δεν υπάρχει όριο στην ηλικία των οχηµάτων που κυκλοφορούν στη χώρα µε την εξαίρεση των λεωφορείων, για τα οποία έχει καθοριστεί µέγιστο όριο τα 27 χρόνια.
  • Στο ΕΣΠΑ η συγχρηματοδότηση της µετατροπής του κινητήρα των επαγγελµατικών οχηµάτων σε αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Η πρόταση εστιάζει στον καθορισµό µερικής ή ολικής απαγόρευσης ανάλογα µε την ηλικία ή/και το επίπεδο εκποµπών των οχηµάτων, καθώς και στον ορισµό ενός προοδευτικού χρονοδιαγράμματος περιορισμού της ηλικίας ανά τύπο οχήµατος. Σύµφωνα µε τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) για το 2018, ο µέσος όρος ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα έφτανε τα 15 χρόνια, όταν ο ευρωπαϊκός µέσος όρος βρισκόταν στα 10,5. Αντίστοιχα, ο μέσος όρος ηλικίας των φορτηγών ως 3,5 τόνους ήταν 18,3 έτη και των βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων τα 20,9 χρόνια.

Ανανέωση του στόλου

Ως προς τα επαγγελματικά οχήματα, στο Σχέδιο επισημαίνεται πως «υπάρχει επείγουσα ανάγκη να επιτευχθεί η ανανέωση του (εσωτερικού) στόλου επαγγελματικών οχημάτων. Ταυτόχρονα, οικολογικοί και οικονομικοί λόγοι απαιτούν ανανέωση του στόλου οχημάτων ιδιωτικής χρήσης».

Στην κατεύθυνση αυτή τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονοµίας έχουν ήδη εντάξει στις προσκλήσεις του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΕΠΑνΕΚ – ΕΣΠΑ 2014-2020 τη συγχρηματοδότηση της μετατροπής του κινητήρα των επαγγελματικών οχημάτων, σε κινητήρα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Συγκεκριμένα, προβλέπονται η προμήθεια αυτοκινούμενων οχημάτων αμιγώς επαγγελματικής χρήσης για την κάλυψη των αναγκών της επιχείρησης και η μετατροπή κινητήρα επαγγελματικού ή μεικτής χρήσης πετρελαιοκίνητου/ βενζινοκίνητου οχήματος σε κινητήρα διπλού καυσίμου πετρελαίου/βενζίνης – φυσικού αερίου. Η συγχρηματοδότηση για μετατροπή του κινητήρα μπορεί να φθάσει σε ποσοστό 65% και έως 12.000 ευρώ, ανάλογα µε τα κριτήρια επιλεξιμότητας

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top