0
Το αμέσως προηγούμενο χρονικό διάστημα η ηγεσία του ΓΕΑ ενημερώθηκε για τις δυνατότητες του νέου μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς. 

Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε εκτενής ενημέρωση από το Joint Program Office (JPO) διάρκειας περίπου μιας εβδομάδας στην οποία η Π.Α έλαβε γνώση για τα τακτικά και επιχειρησιακά δεδομένα που εισάγει στην εναερία μάχη το F-35. Ειδικότερα για την περίπτωση της Ελλάδας υπάρχει το ενδεχόμενο να αποκτήσει F-35, εφόσον το επιθυμεί, αρκεί να εκδηλώσει το σχετικό ενδιαφέρον επισήμως προς την αμερικανική κυβέρνηση (Γραφείο JPO). Το πρώτο βήμα προς τη κατεύθυνση αυτή είναι η εκπόνηση σχετικών μελετών ένταξης του F-35 στο Ελληνικό επιχειρησιακό περιβάλλον. Αυτό μπορεί να υλοποιηθεί στη βάση ενός LOR για το  στάδιο F-35 Studies & Analysis.

Η απάντηση με την μορφή LOA (Letter of Acceptance) θα δώσει τη δυνατότητα στην ΠΑ και την ηγεσία του ΥΠΕΘΑ να ενημερωθεί σχετικά με:           

-Την εξέλιξη του προγράμματος

-Τις Επιχειρησιακές Δυνατότητες του F-35 στο Ελληνικό Αμυντικό περιβάλλον και τις δυνατότητες διασύνδεσής του με υφιστάμενα ελληνικά αμυντικά συστήματα

-Τους πιθανούς τρόπους χρηματοδότησης και υλοποίησης του προγράμματος απόκτησης των F-35

-Τους Τρόπους συμμετοχής της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας

Έτσι σύμφωνα και με τα άνωθεν δεδομένα, η Ελλάδα μπορεί να αποκτήσει F-35, εφόσον το επιθυμεί, αρκεί να εκδηλώσει το σχετικό ενδιαφέρον επισήμως προς την αμερικανική κυβέρνηση (Γραφείο JPO). Το πρώτο βήμα όμως με το οποίο αυτό μπορεί να επιτευχθεί, είναι το προαναφερθέν «LOR for LOA for F-35 Studies & Analysis». Να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι η όλη διαδικασία απαιτεί για την ολοκλήρωση της ικανό χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα να πρέπει να έχει προηγηθεί προγραμματισμός και φυσικά η απαιτούμενη βούληση από πλευράς πολιτικής ηγεσίας. Εκεί φυσικά εντοπίζεται και το βασικό πρόβλημα. «Ψυχρά και κοφτά» το ζήτημα δεν είναι «ΑΝ» αλλά «ΠΟΤΕ» η Ελλάδα θα προχωρήσει στην αγορά νέου μαχητικού, το οποίο θα κληθεί να καλύψει το κενό απέναντι στην τουρκική υπεροπλία όπως αυτή θα έχει διαμορφωθεί μετά το 2022-2024. 

Κατά μέσο όρο εκτιμάται η έλευση 3ετίας από την ημερομηνία υπογραφής σύμβασης μέχρι την παράδοση του πρώτου αεροσκάφους στον πελάτη στοιχείο ενδεικτικό για το χρόνο που απαιτείται προκειμένου να υπάρχει μια τάξη μεγέθους του χρονοδιαγράμματος που θα εξελιχτεί μια ενδεχόμενη μελλοντική παραγγελία μαχητικών F-35 από την ΠΑ .

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότερες χώρες που έχουν επιλέξει το F-35 χωρίς όμως να είναι συνεταίροι (Ιαπωνία, Κορέα, Σιγκαπούρη, Ισραήλ), εισήλθαν στο πρόγραμμα σε μια φάση που λέγεται S&A “Studies and Analysis”η αλλιώς φάση «ανάλυσης και μελετών». Λόγω των καινοτομιών που έχει το F-35 παρέχεται η ευκαιρία στις χώρες αυτές μέσω αυτής της διαδικασίας, να εκπονήσουν μελέτες από κοινού με το αμερικανικό υπουργείο Άμυνας και την Lockheed Martin, ώστε να καθοριστούν επακριβώς οι χρόνοι παράδοσης, η διαμόρφωση, η ενσωμάτωση ειδικών συστημάτων που επιθυμεί η χώρα – πελάτης, τρόπος κάλυψης του επιχειρησιακού χώρου και μέθοδο χρηματοδότησης.

Όλα αυτά αποτελούν αντικείμενο μελέτης πριν την αποστολή ενός LOR (Letter of Request) από τη χώρα – πελάτη ενώ όλα τα θέματα που άπτονται της παραγγελίας ρυθμίζονται από το αρμόδιο F-35 JPO (Joint Strike Fighter Program Office).

Τα προαναφερθέντα ισχύουν με γνώμονα την οικονομική χρηματοδότηση ενός εξοπλιστικού προγράμματος για το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος κάτι το οποίο δεν διαφαίνεται για το εγγύς μέλλον αλλά μετατίθεται σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα υλοποίησης. Αδιαμφισβήτητα, στην παρούσα φάση επείγει πρωτίστως η έναρξη του προγράμματος εκσυγχρονισμού των F-16 της ΠΑ.

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top