0
Για την υπόθεση μετεγκατάστασης της ΜΥΑ/ΛΣ η ύπαρξη σχετικού νομικού πλαισίου, και συγκεκριμένα του άρθρου 7 του Ν. 4081.2012  προβλέπει τα εξής:


“Το ΤΑΙΠΕΔ υποχρεούται να εξεύρει και παραχωρήσει στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου παραθαλάσσια έκταση ίση τουλάχιστον προς αυτή που σήμερα κατέχει το Λιμενικό Σώμα, με σκοπό τη μεταφορά σε αυτήν της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου. Το κόστος κατασκευής των νέων εγκαταστάσεων αναλαμβάνεται από το ΤΑΙΠΕΔ και η ολοκλήρωση τους προηγείται της αποδέσμευσης του χώρου από το Λιμενικό Σώμα”.

Συνάγεται απο τα ανωτέρω πως το ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει δύο καθήκοντα:

Την εξεύρεση, αγορά και παραχώρηση στο Λ.Σ. χώρου ικανού για την εγκατάσταση της ΜΥΑ/ΛΣ. Σε κάθε περίπτωση όμως η έκταση πρέπει να είναι παραθαλάσσια, όπως ρητά ορίζει ο νόμος.

Να αναλάβει το οικονομικό κόστος για την ανέγερση των εγκαταστάσεων.
Όσο αφορά την εμπλοκή του ΤΑΙΠΕΔ θα ακολουθήσει λεπτομερής ανάλυση του ρόλου του στο υπό εξέλιξη πρόγραμμα μετεγκατάστασης της ΜΥΑ/ΛΣ. Να σημειωθεί όμως πως ήδη το Ελληνικό Δημόσιο έχει εξυπηρετήσει τα μέγιστα το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο είναι ανώνυμη εταιρεία και τα έσοδα του ουσιαστικά αφομειώνονται απευθείας απο τους διεθνείς πιστωτές, εντοπίζοντας για λογαριασμό του δημόσια έκταση. Με αυτόν τον τρόπο το ΤΑΙΠΕΔ αποσόβησε ένα τεράστιο οικονομικό ποσό, για το οποίο διαφορετικά θα έπρεπε να πληρώσει ένα τεράστιο ποσό, και ξεπέρασε ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο, την εξεύρεση δηλαδή παραθαλάσσιας έκτασης πλησίον του Πειραιά η οποία να είναι και κατάλληλη για δημιουργία μονάδας βατραχανθρώπων καθώς ως γνωστόν τέτοια έκταση δεν υπάρχει, παρά μόνο εντός του Ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά.

Όμως οι διαφορές στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με το ΤΑΙΠΕΔ από πλευράς Λιμενικού είναι αναμενόμενες. Οι τεχνοκράτες που το απαρτίζουν προσπαθούν τα μέγιστα για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του οργανισμού τους. Αυτό που προκαλεί έντονη ανησυχία τις τελευταίες μέρες είναι οι πληροφορίες που έρχονται απο πηγές στο ΓΕΝ, οτι η ηγεσία δηλαδή εξετάζει την αλλαγή του χώρου που προβλεπόταν  για την μετεγκατάσταση των βατραχανθρώπων – μιας περιοχής ιδανικής για τις ανάγκες της ΜΥΑ/ΛΣ.

Το Π.Ν. εξετάζει μια περιοχή η οποία είναι προδήλως παράνομη και επιχειρησιακά ακατάλληλη.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απο την αρχή. Οι ηγεσίες του Π.Ν. και του ΥΕΘΑ από το 2012 έχουν διαδραματίσει έναν ιδιαίτερα καθοριστικό ρόλο με αίσθημα ευθύνης, έχοντας ως γνώμονα αποκλειστικά το συμφέρον των βατραχανθρώπων. Ο τότε ΥΦΕΘΑ Δ. Ελευσινιώτης είχε πάρει επ’ ώμου το project και είχε υπογράψει συμφωνία παραχώρησης συγκεκριμένης έκτασης προς το Λ.Σ. Έκτοτε καμία ηγεσία του Π.Ν. δεν αμφισβήτησε τη συμφωνία, λειτουργώντας ως μια ομάδα με το Λ.Σ. σε όλες τις συσκέψεις με το ΤΑΙΠΕΔ, προσπαθώντας από κοινού να αποκομίσουν τα μέγιστα οφέλη για την Υπηρεσία.

Όμως το τελευταίο καιρό, ενώ οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε τελικό στάδιο, το Π.Ν., σύμφωνα με πληροφορίες, προτίθεται να υπαναχωρήσει στην δέσμευση του και να οδηγήσει τους βατραχανθρώπους σε έκταση η οποία ΔΕΝ είναι παραθαλάσσια, όπως ρητά ορίζει ο νόμος και η οποία θα δημιουργήσει τεράστιες διυπηρεσιακές τριβές μεταξύ των μονάδων και προφανή λειτουργικά προβλήματα.

Το Π.Ν. και το Λ.Σ. ήταν πάντα στην ίδια μεριά, στην ίδια ομάδα και πιστεύουμε πως έτσι πρέπει να παραμείνουν, καθώς βρισκόμαστε στα πρόθυρα να χτιστούν νέες εγκαταστάσεις εκπαίδευσης που όμοιες τους δεν υπάρχουν αλλού στην χώρα, γεγονός από το οποίο θα ωφεληθεί και η ΔΥΚ, η οποία αντιμετωπίζει σοβαρά προβήματα, που το ΚΕΝΑΠ σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί να της καλύψει. Μην ξεχνάμε οτι στο ΚΕΝΑΠ κανένας εκπαιδευτής δεν έχει κάνει ποτέ πραγματική μη συναινετική νηοψία και οι εκπαιδευόμενοι προέρχονται από δεύτερης διαλογής μονάδες, ή σπανίως από υπηρεσίες με καλύτερο όνομα που είναι εξεναγκασμένες για λόγους εξωτερικής πολιτικής να περνάνε και απο εκεί. Η ΔΥΚ σε καμμία περίπτωση δεν πρέπει να συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών.


loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top