0
Η Ελλάδα αρχίζει να μπαίνει ενεργά στο "παιχνίδι" των εξοπλισμών, καθώς πέρα από τα Kiowa που πλέον είναι πλήρως επιχειρησιακά και τις παρασκηνιακές συμφωνίες για την αναβάθμιση της δύναμης του Πολεμικού Ναυτικού, προσεχώς αναμένεται και το ελληνικό εθνικό όχημα.



Όπως ανέφερε το Πενταπόσταγμα το πρωί, τον Μάρτιο του 2021 η χώρα μας θα γιορτάζει την Επέτειο 200 ετών από την Επανάσταση του 1821 και στην πανηγυρική παρέλαση της 25ης Μαρτίου στόχος είναι να παρελάσει και να παρουσιαστεί για πρώτη φορά με ένα μικρό άγημα το νέο «εθνικό όπλο» του Ελληνικού Στρατού, αυτό που θα αντικαταστήσει δηλαδή το θρυλικό G3 αλλά και το νέο «εθνικό όχημα».

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του DefenceReview.gr ολοκληρώθηκε η σχεδίαση του τεθωρακισμένου οχήματος πολλαπλού ρόλου 4×4 κατηγορίας των δέκα τόνων από την ελληνική εταιρεία EODH. Πρόκειται για όχημα με αυτοφερώμενο πλαίσιο και σπονδύλωτη σχεδίαση το οποίο μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες για ειδικοποιημένα οχήματα των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφάλειας. Προσεχώς αναμένεται να λάβει χώρα αναλυτική παρουσίαση στα επιτελεία των ΕΔ και τη ΓΔΑΕΕ.

Το όχημα της EODH φέρει κινητήρα 300 ίππων και αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Μεταφέρει οκτώ άτομα και διαθέτει θωράκιση. Στο όχημα μπορούν να προσαρμοστούν διάφορες επιλογές εξοπλισμού όπως αισθητήρες ή οπλικά συστήματα πχ αντιαρματικά όπλα.

Να τονιστεί ότι έχει επίπεδα προστασίας εφάμιλλα των οχημάτων κατηγορίας MRAP (αντιναρκική προστασίας κτλ) αλλά πρόκειται για καινοτόμα σχεδίαση ενός οχήματος τακτικής χρήσης. Το όχημα θα μπορούσε να είναι φορέας οπλικών συστημάτων, προωθημένων παρατηρητών πυροβολικού, σταθμός διοικήσεως, ασθενοφόρο, αναγνωρίσεως κτλ.

Τη παρούσα χρονική στιγμή βρισκόμαστε στη φάση κατασκευής προτύπου το οποίο είχε προγραμματιστεί να παρουσιαστεί στην ελληνική αμυντική έκθεση DEFEA αλλά λόγω της αναβολής της έκθεσης θα επιδειχθεί επισήμως εντός του καλοκαιριού.

Επίσης, η EODH έχει ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης εθνικού φορτηγού γενικής χρήσης κατηγορίας ενός τακτικού φορτηγού καθαρά στρατιωτικής χρήσης και όχι πολιτικών προδιαγραφών με κοινά υποσυστήματα τόσο του οχήματος 4×4 (ωφέλιμο φορτίο 5 τόνοι εκτός δρόμου και 8 επί οδών) και όσο και στο 6×6 (ωφέλιμο φορτίο 8 τόνοι εκτός δρόμου και 12 επί οδών).

Οι συμπαραγωγές δεν συνεπάγονται και εθνικό εγχώριο προϊόν. Ο αρχικός κατασκευής ασκεί τον κύριο έλεγχο επί του προϊόντος δίχως η Ελλάδα να μπορεί να το εξάγει σε τρίτες χώρες.

Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να επανιδρύσουμε αμυντική βιομηχανία σε υγιή βάση. Ο ΕΣ διαθέτει περί τα 8500 φορτηγά Steyer 680 M3 συν άλλα 2200 τα οποία θεωρούνται ειδικοποιημένα. Επίσης, στο τροχαίο υλικό του συγκαταλέγονται 5500 οχήματα Mercedes 240GD (1,25 τόνοι) και 4500 οχήματα 290GD (1,5 τόνοι).

Στόχος του ΥΠΕΘΑ είναι να αντικατασταθεί ένα βασικό μέρος από τα παραπάνω οχήματα με την υλοποίηση ενός προγράμματος ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ σε βάθος δέκα ετών.



loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top