0
Στην εποχή που διανύουμε η ιδιωτικότητα τείνει να χαθεί, μόνο που σε αντίθεση με τις προβλέψεις, δεν χάθηκε λόγω ενός τερατώδους κράτους που μας παρακολουθεί παρά τη θέλησή μας σε κάθε μας κίνηση.


Αντίθετα εμείς μόνοι μας παραδίδουμε τα δεδομένα μας σε εταιρίες τεχνολογίας οι οποίες στη συνέχεια τα μοσχοπουλανε σε μυστικές υπηρεσίες, άλλες εταιρείες, οργανισμούς κτλπ. 

Αρχικά τους δώσαμε τις κλήσεις μας, μετά τα γραπτά μας μηνύματα, το πρόσωπό μας και την τοποθεσία μας, τώρα φαίνεται πως θα τους δίνουμε και τις συζητήσεις στον προσωπικό μας χώρο.


Υπάρχει μια δυσάρεστη πραγματικότητα πίσω από την άνοδο των ψηφιακών βοηθών, όπως η Siri της Apple και o Google Assistant, η οποία ενισχύει την ανησυχία των χρηστών σχετικά με τη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων.

Η εκπληκτική ικανότητα των ψηφιακών βοηθών να αναγνωρίζουν αμέσως τη φωνή ενός ατόμου ή να μεταφράζουν γρήγορα γλώσσες δεν είναι απλά κάτι που οι υπολογιστές έμαθαν από μόνοι τους. Προκειμένου να βελτιωθεί η τεχνολογία που προέρχεται από τη μηχανική μάθηση, οι τεχνολογικοί γίγαντες που τη δημιουργούν βάζουν πραγματικούς ανθρώπους να ακούνε και να επισημαίνουν χειροκίνητα τα δεδομένα για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Και αυτό απαιτεί την ακρόαση των συνομιλιών από πολλά ανθρώπινα αυτιά.

Διάφορα μέσα ενημέρωσης δημοσίευσαν πρόσφατα άρθρα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι Amazon, Apple και Google απασχολούν υπαλλήλους (συνήθως με συμβάσεις εργολαβίας) που ακούνε τις εντολές των ανθρώπων και χρησιμοποιούν αυτά τα πολύτιμα φωνητικά δεδομένα για τη "βελτίωση των προϊόντων τους".

Επιπλέον, την περασμένη Τετάρτη, η Motherboard αποκάλυψε ότι η Microsoft χρησιμοποίησε εξωτερικούς εργαζόμενους για την ακρόαση συνομιλιών στο Skype (το οποίο ανήκει στη Microsoft) με σκοπό τη "βελτίωση της λειτουργίας αυτόματης μετάφρασης".

Η Microsoft, όπως και οι άλλες εταιρείες, απάντησε ότι έχει λάβει την άδεια των πελατών πριν τη χρήση και συλλογή των φωνητικών δεδομένων, και ότι οι συμβασιούχοι εργαζόμενοί της δεσμεύονται από συμφωνίες εμπιστευτικότητας.

Οι χρήστες των φωνητικών βοηθών μάλλον δεν πρόκειται να καθησυχαστούν με αυτές τις εξηγήσεις. Υπάλληλοι των εταιρειών μπορούν κάλλιστα να τους ακούσουν «να μιλάνε με τους αγαπημένους τους, να συζητούν προσωπικά θέματα, ή να κουβεντιάζουν τα προβλήματα των ερωτικών τους σχέσεών» αναφέρει το δημοσίευμα του Motherboard.Επιπλέον μπορούν να τους καταγράφουν.

Μέρος του προβλήματος έγκειται στο γεγονός ότι οι εταιρείες δεν διευκρινίζουν ρητά το πώς χρησιμοποιούν τα δεδομένα των ανθρώπων για τη βελτίωση των υπηρεσιών τους.

Για παράδειγμα, η πολιτική απορρήτου του Skype για την υπηρεσία μετάφρασής του αναφέρει ότι «οι προτάσεις και τα αυτόματα αντίγραφα αναλύονται και τυχόν διορθώσεις εισάγονται στο σύστημά μας για την ανάπτυξη αποδοτικότερων υπηρεσιών». Επειδή αυτή η φράση είναι γραμμένη σε παθητική φωνή, είναι δύσκολο να καταλάβει κάποιος το ποιος ή το τι αναλύει τις φωνητικές εγγραφές.

Οι Αμερικανοί και Ευρωπαίοι νομοθέτες εξετάζουν ήδη κατά πόσο οι εταιρικοί κολοσσοί της τεχνολογίας παραβιάζουν τους νόμους περί ιδιωτικότητας όταν βάζουν υπαλλήλους τους να κρυφακούνε.

Το πρόβλημα όμως είναι πως όσο συνεχίζουν να επιτρέπουν σε αυτές τις εταιρίες να υπάρχουν με τη σημερινή τους μορφή - αλήθεια ποιος είναι ο ανταγωνιστής της Amazon;... του Facebook;...ίσως τo Instagram;..που ανήκει στο...Facebook

Το ερώτημα είναι ένα, ως πότε οι εταιρείες όπως το Fαcebook ή η Amazon θα συνεχίζουν να λειτουργούν μονοπωλιακά και θα συγκεντρώνουν όλο και μεγαλύτερη δύναμη, δεν καταλαβαίνουν οι κυβερνήσεις ότι οδεύουμε προς μία δυστοπία, όπου μία χούφτα εταιρίες θα δρουν ανεξέλεγκτα.

Όταν η standard oil είχε αποκτήσει μονοπωλιακό χαρακτήρα όσον αφορά την παραγωγή πετρελαίου, το κογκρέσο των ΗΠΑ πήρε τη γενναία απόφαση και την έσπασε σε μικρότερες εταιρίες, τώρα τι θα κάνει;

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top