0
Ξεκίνησαν οι συνομιλίες με τους Γάλλους για την απόκτηση 2+2 FREMM. Η εναλλακτική πρόταση αφορά την προμήθεια των πιο σύγχρονων (τύπου «Belh@arra»), των οποίων το κόστος είναι σαφώς μικρότερο, αλλά δεν έχουν δοκιμαστεί.

Ξεκίνησαν ήδη από τη Δευ­τέρα 12 Φεβρουάριου οι συζητήσεις μεταξύ του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των Γάλλων αρμοδίων, αναφορι­κά με το ζήτημα της απόκτησης από την Ελλάδα αριθμού σύγχρο­νων γαλλικών φρεγατών τύπου FREMM (ή και άλλου τύπου), στο πλαίσιο της αναβάθμισης των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Ελληνικού Στόλου.

Η «Κυριακάτικη ΕΛΕΥΘΕ­ΡΙΑ» επικοινώνησε με αρμόδια κορυφαία πηγή, η οποία μας επι­βεβαίωσε το γεγονός της έναρξης των συνομιλιών στην Αθή­να, λέγοντας τα εξής: «Η γαλλική αντιπροσωπεία τυπικά αποτελείται από μέλη της κατασκευάστριας εταιρείας των φρεγατών FREMM, της DCNS, αλλά μέσα σε αυτήν περιλαμβάνονται τόσο στελέχη της γαλλικής Διεύθυν­σης Εξοπλισμών (DGA), όσο και στελέχη του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού. Από ελληνικής πλευ­ράς, τις συζητήσεις, που θα ξεκινήσουν από «μηδενική βάση», διεξάγει η αρμόδια Γενική Διεύ­θυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων του υπουρ­γείου Εθνικής Άμυνας (ΓΔΑΕΕ/ΥΠΕΘΑ) και θα αφορά την πρόσκτηση δύο φρεγατών τύ­που FREMM με προοπτική για άσκηση του «δικαιώματος προαίρεσης» («option») για άλλες δύο του ίδιου τύπου, τέσσερις συνολικά, ή και για τις νεότερες φρεγάτες τύπου «Belh@arra», οι οποίες «χτίζο­νται» τώρα και η κατασκευή τους δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.

Ρωτήσαμε την ίδια ανώτα­τη πηγή, κατά πόσο αξίζει να συ­ζητάμε για έναν τύπο ο οποίος ακόμα «χτίζεται» και δεν είναι επιχειρησιακός, ώστε να γνωρί­ζουμε τυχόν προβλήματά του, για να λάβουμε την απάντηση ότι «οι “Μπελαρά” δεν θα είναι άγνω­στες για μας, καθώς θα τις παραλάβει πρώτα το γαλλικό ΠΝ και αυτοί θα δουν και θα εντοπίσουν τα πρώτα -φυσιολογικά εν πολ­λοίς- προβλήματα που θα βγά­λουν τα σκάφη και θα τα διορθώ­σουν αμέσως».

Αξίζει να σημειωθεί, και η πα­ρατήρηση αυτή έχει τον δικό της συμβολισμό και αξία, ότι οι συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευ­ρών ξεκίνησαν στις 12 Φεβρουά­ριου, ανήμερα της πρωτοφανούς τουρκικής πρόκλησης στην περι­οχή των Ιμίων με τον εμβολισμό του Πλοίου Ανοικτής θαλάσσης (ΠΑΘ) «ΓΑΥΔΟΣ» (ΛΣ-090) από σκάφος της τουρκικής ακτο­φυλακής, ενδεικτικό και αυτό της σημασίας αλλά και του επείγοντος που προσδίδει η ελληνική πλευρά στο προαναφερθέν πρόγραμμα.

Επισημαίνεται ότι η έναρξη των προαναφερθεισών συνομιλι­ών έρχεται σε συνέχεια σχετικής προφορικής συμφωνίας Αλέξη Τσίπρα και Εμανουέλ Μακρόν, κατά την επίσκεψη του τελευταί­ου στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο του 2017.

Επειδή το κόστος πρόσκτησης κάθε νέας FREMM φτάνει τα 500.000.000-600.000.000 ευ­ρώ, η ίδια πηγή μάς ανέφερε ότι η Αθήνα είναι προετοιμασμένη να συζητήσει για την εναλλακτι­κή προμήθεια γαλλικών σκαφών τύπου «Belh@arra», που σαφώς συνιστούν μια πιο οικονομική πρόταση (και λύση). Η προμή­θεια σύγχρονων φρεγατών κρίνεται από το ΓΕΕΘΑ αλλά και το ΓΕΝ ως απολύτου προτεραιότητος, αφού ακυρώθηκε το πρό­γραμμα «αναβαθμίσεως μέσης ζωής» («Middle-Life Update Program») των υπαρχουσών τεσ­σάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ- 200ΗΝ, κλάσης «Ύδρα», που έχουν πλέον από 25 χρόνια συνεχούς επιχειρησιακής δράσης και παρουσίας στις θάλασσες όλου του κόσμου.

Από τον ΛΕΩΝΙΔΑ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ
(ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗΣ-17/02/2018)
loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top