Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέρριψε την Τετάρτη την προσφυγή καπνοβιομηχανιών όπως είναι η Philippe Morris International et British American Tobacco, οι οποίες είχαν αντιδράσει στην επιβολή ομοιομορφίας στα πακέτα των τσιγάρων και στην απαγόρευση χρήσης αρωμάτων που καθιστούν το προϊόν πιο ελκυστικό.






Πένη Χαλάτση




Με τον τρόπο αυτό επικυρώθηκαν οι νέες ρυθμίσεις που υιοθετήθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη διαμόρφωση των πακέτων των τσιγάρων, όπου η προειδοποίηση για τις βλάβες που προκαλεί το κάπνισμα πρέπει να είναι ορατή και μετά το άνοιγμα του πακέτου. Οι επιβλαβείς συνέπειες θα απεικονίζονται σε έγχρωμη φωτογραφία η οποία θα καταλαμβάνει το 65% της μπροστινής και της πίσω πλευράς ενώ απαγορεύεται η χρήση προωθητικών μηνυμάτων στη συσκευασία.

Μια ακόμη ρύθμιση, την οποία επικύρωσε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο είναι το ειδικό καθεστώς που διέπει τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, κυρίως σε θέματα πληροφόρησης και προώθησης των προϊόντων αυτών αλλά και στην επιβολή του ανώτατου ορίου των 20 γραμμαρίων νικοτίνης ανά ml.

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου «η απαγόρευση αυτή, από τη μια πλευρά προστατεύει τους καταναλωτές από τους κινδύνους του καπνίσματος και από την άλλη, δεν ξεπερνά τα όρια που προβλέπονται για την επίτευξη των προβλεπόμενων στόχων». Στο ίδιο πνεύμα, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θεωρεί ως «απαραίτητο και κατάλληλο» μέτρο την αναγραφή προειδοποιητικών μηνυμάτων για την προστασία της υγείας στα πακέτα των τσιγάρων και εκτιμά ότι η απαγόρευση της διαφήμισης των ηλεκτρονικών τσιγάρων πηγάζει από την αρχή της «πρόληψης» και για αυτό είναι απολύτως αιτιολογημένη.

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απέρριψε και την προσφυγή της Πολωνίας η οποία με την υποστήριξη της Ρουμανίας είχε αντιταχθεί στην απαγόρευση των τσιγάρων με άρωμα μεθόλης. Όπως ανέφερε η ανακοίνωση για το συγκεκριμένο θέμα, «η μενθόλη, με το ευχάριστό άρωμά της επιδιώκει να καταστήσει τα προϊόντα καπνού πιο ελκυστικά για τους καταναλωτές. Η μείωση της «ελκυστικότητας» των προϊόντων καπνού (με την απαγόρευση της χρήσης μενθόλης που προωθείται) μπορεί να συμβάλει στη μείωση της εξάρτησης από το τσιγάρο

Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι στη Γαλλία, από την 1η Ιανουαρίου του 2017, τα λογότυπα, τα χρώματα και τα τυπογραφικά στοιχεία που θα επέτρεπαν σε έναν καταναλωτή να ξεχωρίσει π.χ τα Marlboro από τα Lucky  Strike δεν θα είναι πλέον διακριτά.

 Με πληροφορίες από τη Le Monde

 
Top