0
Μέσα από μεγάλα έργα και σημαντικές παρεμβάσεις σε όλο το μέτωπο των υποδομών, οδικές, σιδηροδρομικές, Μετρό κ.α., πολλών δις ευρώ συνολικά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φιλοδοξεί να αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά ευρύτερα στην Αττική.

Πέραν της περίφημης γραμμής 4 του Μετρό, διαγωνισμοί για μεγάλα έργα, όπως η οδική σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης, μήκους 3,8 χλμ., οι ευρύτερες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η νέα προαστιακή γραμμή που θα ενώσει το κέντρο της Αθήνας με τη Δυτική Αττική, η σύνδεση με τα λιμάνια Ραφήνας και Λαυρίου, η Ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας δεσπόζουν ανάμεσα στο «πακέτο» των υποδομών που έχει «στα σκαριά» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να βελτιώσει την εικόνα των μετακινήσεων στην πόλη και γενικότερα στην Αττική, να αποσυμφορήσει κεντρικές οδικές αρτηρίες, να δώσει ώθηση σε αναπτυξιακές δράσεις, μετατρέποντας το Λεκανοπέδιο σε μεγάλο συγκοινωνιακό και εμπορευματικό κόμβο. 

Προ ημερών, σε συνέντευξή του, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης ήταν αποκαλυπτικός για τον νέο «χάρτη» των έργων στην Αττική. «Πρώτα και κύρια, η Γραμμή 4 του Μετρό. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο υποδομής που κατασκευάζεται σήμερα στην Ευρώπη, μήκους 13 χιλιομέτρων, εντός αστικού ιστού, με 15 νέους σταθμούς που θα αλλάξει ριζικά το τοπίο στις μετακινήσεις στην πρωτεύουσα», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Για να συμπληρώσει: «Προετοιμάζουμε και τους επόμενους μήνες θα δημοπρατήσουμε την οδική σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης ενός έργου που θα εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων την ημέρα, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας (περιλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου) και της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας βόρεια της Κηφισιάς».

Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι προχωρά η διαγωνιστική διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών της Ραφήνας και του Λαυρίου. Ο προϋπολογισμός των δύο έργων ανέρχεται σε 300 εκατ. και 380 εκατ. ευρώ αντίστοιχα ενώ θα προωθηθούν με τη μορφή του ανταγωνιστικού διαλόγου από την ΕΡΓΟΣΕ, ενδεχομένως το διάστημα καλοκαιριού-φθινοπώρου. Για την επέκταση προς Ραφήνα μια αρχική πρόθεση-σκέψη είναι να φτάσει μέχρι το λιμάνι ως επέκταση από το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

Το επόμενο διάστημα θα δημοπρατηθεί και η επέκταση του Προαστιακού στη Δυτική Αττική που θα αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή των πολιτών της Δυτικής Αττικής και θα ωφελήσει συνολικά και κυρίως τις περιοχές του Ασπρόπυργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου και τη Νέα Πέραμο και έχει ήδη περιληφθεί ως έργο για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το έργο της νέας γραμμής, μήκους 36 χλμ., από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα έχει συμπεριληφθεί στις εθνικές προτάσεις του Ταμείου Ανάκαμψης. Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 85 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κανονικοποίηση-σηματοδότηση-ηλεκτροκίνηση-τηλεδιοίκηση της γραμμής. Ο φορέας αυτού του έργου είναι ο ΟΣΕ.

Μάλιστα, κ. Καραγιάννης σε κάθε ευκαιρία στέκεται ιδιαίτερα στην αναβάθμιση της Δυτικής Αττικής που θα προσφέρει η επέκταση του Μετρό με την δημιουργία τριών νέων σταθμών προς το Ίλιον και την Ανθούπολη. «Εκτιμούμε ότι αρχές του 2022 ίσως και νωρίτερα, θα προκηρύξουμε την επέκταση προς τις δυτικές συνοικίες. Αυτές οι συνοικίες θα έρθουν πολύ κοντύτερα στο κέντρο, πολύ κοντύτερα στο αεροδρόμιο. Οι μετακινήσεις θα είναι πολύ ευκολότερες πλέον και θα αναβαθμιστούν όλες αυτές οι περιοχές της Αττικής», δήλωσε ο κ. Καραγιάννης. Παράλληλα, προανήγγειλε ότι στις αρχές του επόμενου έτους θα δημοπρατηθεί και το έργο της επέκτασης του προαστιακού της Δυτικής Αττικής, προς την περιοχή του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας και των Μεγάρων. «Θα έρθουν και αυτές οι περιοχές πολύ κοντύτερα προς το κέντρο της Αθήνας και θα προσφέρουμε  υπηρεσίες σε αυτούς τους κατοίκους, με γρήγορες μετακινήσεις αναβαθμίζοντας και αυτές τις περιοχές» ανέφερε.

Ταυτόχρονα ωριμάζουν οι μελέτες των νέων επεκτάσεων της Αττικής Οδού έτσι ώστε να αποτελέσουν τα νέα μεγάλα έργα που θα εκτελεστούν αφού ο συνολικός προϋπολογισμός τους ξεπερνά το 1,5 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ των επεκτάσεων, περίοπτη θέση κατέχει η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς Βουλιαγμένης, μέσω της αστικής σήραγγας στην Ηλιούπολη, και με αναβάθμιση της λεωφόρου μέχρι το Ελληνικό. Ακόμη, προβλέπεται η επέκταση του οδικού άξονα μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας.

Όσον αφορά στην Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε: «Η υποθαλάσσια Οδική Ζεύξη της Σαλαμίνας, με την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους 1,2 χλμ. θα συνδέει το Πέραμα με τη νησίδα του Αγ. Γεωργίου και την  κατασκευή οδικού τμήματος 5 χλμ. από τη Λεωφόρο Σχιστού στο Πέραμα (είσοδος σήραγγας) και ανισόπεδο κόμβο σύνδεσης με το οδικό δίκτυο Δήμου Περάματος, εκτιμώμενου κόστους 500εκ. €, όπου οι μελέτες ήδη ολοκληρώθηκαν και πριν λίγες ημέρες κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου».

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top