0
Μια νέα μέθοδο εκμάθησης των Θρησκευτικών, βασισμένη σε σύγχρονα ακούσματα και θεάματα που γεννούν υπαρξιακά ερωτήματα θρησκευτικής φύσεως, προτείνει με εγκύκλιο που εξέδωσε την Τρίτη το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.


Σύμφωνα με την εγκύκλιο, ορίζονται οι ώρες διδασκαλίας σε 50 για την Α' και Β' Λυκείου και σε 24 για την Γ' Λυκείου.

Στην εγκύκλιο αναφέρεται ότι το μάθημα είναι καλό να διδάσκεται σε συνεχές δίωρο στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου και προτείνει στους διδάσκοντες να κάνουν χρήση των νέων διδακτικών εργαλείων και υλικών και δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στη σωστή αξιολόγηση των μαθητών.

Στη συνέχεια, προτείνονται στους καθηγητές δραστηριότητες για την καλύτερη κατανόηση εκ μέρους των μαθητών των θεμάτων θρησκευτικής αναζήτησης και πίστης. Μεταξύ αυτών είναι η ακρόαση του τραγουδιού «Προσκυνητής» του Αλκίνοου Ιωαννίδη, καλώντας τους καθηγητές να προκαλέσουν τους μαθητές στη συνέχεια να απαντήσεις σε ερωτήματα όπως: Τι αναζητά προσκυνητής ή Τι είναι η ζωή για τον Προσκυνητή.

Εναλλακτικά προτείνεται να προβληθεί στην αίθουσα η ταινία Ναυαγός, με πρωταγωνιστή τον Τομ Χανκς και στη συνέχεια οι μαθητές να σκεφτούν πάνω στα ερωτήματα: Ποιες είναι οι ανάγκες του; Τι αναζητάει ή Τι πρέπει να να κάνει για να επιβιώσει.

Για την καλύτερη κατανόηση των θεμελιωδών υπαρξιακών ερωτημάτων της θρησκείας προτείνεται να ακούσουν οι μαθητές το τραγούδι της Τζόαν Όσμπορν «what if God was one of us» ή το «ο δικός μου Θεός» του Παντελή Θαλασσινού προκειμένου να προβληματιστούν είτε συλλογικά είτε ατομικά για τα χαρακτηριστικά που αποκτά ο Θεός στα τραγούδια αλλά και αν η θρησκεία δίνει απαντήσεις στα θεμελιώδη ερωτήματα του ανθρώπου.

loading...

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Top